-Ett reprisföredrag med Eva Johansson och Terese Eriksson

De bästa tjänarna en härskare kan ha är de som tror att de är fria. Vi har alla introducerats in i ett system under förevändningen att systemet är till för att tjäna oss när det i själva verket är precis tvärt om. För systemet är vi som individer endast ett nummer, en utbytbar resurs som handlas till högstbjudande som vilken handelsvara som helst på de internationella börserna.

Eva och Terese har under det senaste året sammanfattat sin forskning kring hur systemet vi lever i är uppbyggt och kommer att under detta heldagsseminarium göra åhörarna uppmärksamma på det osynliga fängelse vi lever i, ty det är först när man inser att man är en fånge som man kan sträva efter att bli fri igen.

På grund av att Föreningen Cui Bono den senaste tiden blivit utsatta för ett flertal sena lokalavbokningar till följd av ”tips” från åsiktspolisen EXPO så kommer vi denna gång att ses vid nedanstående samlingspunkt och gemensamt gå till lokalen. Kom i tid!

Söndagen den 3 december kl 12:00-19:30 + frågestund

Oves Gatukök Göteborgsvägen 36, Sävedalen/Göteborg

Lunchmat kommer att finnas att köpa på plats