Ett föredrag i två delar av Håkan Englund

Håkan har 20 års erfarenhet som systemingenjör och elektronikkonstruktör inom ett brett område av produktutveckling – allt från radarsystem, målsökande robotar till ”smarta” mobiler och ögonstyrda datorer. Denna eftermiddag presenterar han sina senaste rön efter flera år av undersökningar bakom de uppsatta kulisserna.

Första halvan av föredraget Numerologiskolan

En intensivkurs i numerologi, kabbala och ockult maktsymbolik. Syftet är att ge åhöraren rätt ”glasögon” inför andra delen, där bl.a. den sovjetiska ubåten U137 går på grund i Karlskrona skärgård den 27 oktober 1981: 19+81 + 10 + 27 = ____?

Andra halvan av föredraget och kvällens röda tråd – Nukleärskrämsel

Håkan berättar om hur världens makthavare i hundra år har skrämt sina befolkningar med faran från radioaktivitet och kärnenergi – ett perfekt osynligt hot på liknande formel som smittosamma virus, kallt krig, ozonhål, islamistisk terror och koldioxid. En av teserna som kommer framföras är att atombomber är ett rent propagandavapen – kärnstridsspetsarna fungerar inte i verkligheten. Föredraget avslutas med en frågestund.

När: Söndagen den 2:a oktober 2022 kl 12:30-16:00

Var: Vi samlas vid Oves Gatukök Göteborgsvägen 36, Sävedalen(Göteborg) kl 12.30 för att gemensamt promenera till föreläsningslokalen, kom i tid!