-Ett föredrag med Joakim Andersen

Det svenska folket är ett av de mest auktorietstroende i världen. Socialdemokratins totala dominans under större delen av 1900-talet har skapat en mentalitet hos svensken där han med glädje lämnar över all form av tänkande till någon form av auktoritet som vet bättre än han själv. Denna mentalitet har gjort att han idag litar mer på den fantasivärld som propagandamaskineriet målar upp än den han upplever varje dag med sina egna sinnen. Den svenska mentaliteten är den geopolitiska världsherraväldesplanerarens högsta önskan och står som förebild runt om i världen. Men vad bär framtiden i sitt sköte? Hur långt ska den nuvarande samhällsutvecklingen behöva gå innan svensken börjar lita mer på terrängen än på kartan? Detta och mycket mer kommer Joakim Andersen ta upp under sitt föredrag.

På grund av att Föreningen Cui bono den senaste tiden blivit utsatta för ett flertal sena lokalavbokningar till följd av ”tips” från åsiktspolisen EXPO så kommer vi denna gång att ses vid nedanstående samlingspunkt och gemensamt gå till lokalen. Kom i tid!

Söndagen den 29 oktober kl 12:30-16:00 + frågestund

Oves Gatukök Göteborgsvägen 36, Sävedalen/Göteborg