De bästa tjänarna en härskare kan ha är de som tror att de är fria. Vi har alla introducerats in i ett system under förevändningen att systemet är till för att tjäna oss när det i själva verket är precis tvärt om. För systemet är vi som individer endast ett nummer, en utbytbar resurs som handlas till högstbjudande som vilken handelsvara som helst på de internationella börserna.

Eva och Terese har under det senaste året sammanfattat sin forskning kring hur systemet vi lever i är uppbyggt och kommer att under detta heldagsseminarium göra åhörarna uppmärksamma på det osynliga fängelse vi lever i, ty det är först när man inser att man är en fånge som man kan sträva efter att bli fri igen.

Söndagen den 21 maj kl 10:30-19:00 ink lunchpaus och frågestund

Höjdpunkten Pennygången 50, Göteborg

Tillägg:
Eva och Terese kommer inte hinna igenom allt omfattande material så om ni vill ha med er det hem sedan för att sprida vidare så får ni gärna ta med ett USB minne på minst 8Gb.
Vi kommer att erbjuda tjänsten att ta upp beställningar på Thai mat hos Tim´s Thai kök på Marklandsgatan och åka och hämta dem för de som är intresserade. Annars går det bra att ta med sig lunchlåda eller fixa lunch på annat sätt.